Trappstädning

Låt oss ta hand om ert trapphus och andra gemensamma ytor så att ni trivs redan från ingången.

Vi kan även hjälpa med inköp av förbrukningsmaterial såsom disktabletter, pappershanddukar, toapapper, dammsugarpåsar och liknande om ni önskar.

Nystädad trappa i BRF
Nystädad trappa i BRF

Trappstädning som ger ett fräscht första intryck

Trapphuset är det första som möter boende och besökare – låt det ge ett positivt intryck! Vi ser till att entré, trappor, hiss och gemensamma utrymmen hålls rena och fräscha genom noggrann sopning, våttorkning och avtorkning av ytor som ofta används. Oavsett om det gäller ett bostadshus eller en företagslokal kan du lita på att vi utför städningen effektivt och med omsorg.

Trapphus

  • ‍‍‍‍Sopning och våttorkning av golv
  • ‍‍‍‍Avfläckning av entréglas, entrédörr, namntavlor
  • ‍‍‍‍Torkning av ledstänger, fönsterbrädor och trappräcken
  • ‍‍‍‍Rengöring av skrapgaller innanför entré
  • ‍‍‍‍Dammtorkning av postbox eller armaturer

Tvättstuga

  • ‍‍‍‍‍Sopning och våttorkning av golv, rensning av luddlåda
  • ‍‍‍‍‍Dammtorkning av vågräta fria ytor
  • ‍‍‍‍‍Tömning av sopor vid behov
  • ‍‍‍‍‍Avfläckning av handttag

Hiss

  • ‍Sopning och våttorkning av golv
  • ‍Fukttorkning av ledstänger och manöverpanel
  • ‍Rengöring av spår
  • ‍Putsning av spegel och glas

Inför trappstäd

Tänk på detta innan vi kommer: ‍‍Vi tar med oss städmedel, mopp och trasor. Ni står för dammsugare, hinkar och städvagn.

Vanliga frågor & svar

Hur bokar jag städning?

Om du är intresserad av våra tjänster, fyll i formuläret på sidan Kontorstädning eller Trappstädning, eller kontakta oss via email: info@homehelper.se eller via telefon: 0734306458. Vi kommer därefter att kontakta er och boka in ett besök. Tillsammans tittar vi på ytorna för att gå igenom dina önskemål och när och hur ofta du behöver städning. Därefter får du ett prisförslag från oss.

Vad är fördelen med abonnemangstjänster?

Med abonnemang slipper du boka varje tillfälle och du får en regelbunden städning enligt ett överenskommet schema, varje eller varannan vecka. Vi kommer överens om alla detaljer under vårt kostnadsfria besök.

När kan ni påbörja era tjänster hos oss?

Vi strävar efter att komma igång med din regelbundna städning så fort som möjligt, senast två veckor efter vårt kostnadsfria hembesök, eller enligt ditt önskemål. För enstaka städtillfällen anpassar vi oss enligt dina önskemål.

Har ert abonnemang bindningstid?

Nej, vi tror på att nöjda kunder vill stanna med oss längre, och behöver inte bindas med onödigt långa kontrakt. Vi fokuserar på att vårt arbete ska vara av bästa kvalitet. Det är bara en månads uppsägningstid som gäller.

Vad har ni för avbokningsvillkor?

Vid avbokning 7 dagar före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad.

Avbokningar gjorda senare kommer att debiteras enligt följande:

  • 6-3 dagar innan städtillfället, 25% av priset
  • 48 timmar innan städtillfället, 50% av priset
  • 24 timmar innan städtillfället, 75% av priset
  • För avbokning samma dag debiteras fullt pris

Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Vid avbokning med kort varsel på grund av sjukdom eller andra särskilda omständigheter kan servicetillfället eventuellt flyttas/nyttjas (i mån av tid av Home Helper) inom 5 arbetsdagar från ursprungligt datum. Om detta inte sker gäller ovanstående avbokningsregler.

Vad innebär nöjd kund-garanti?

Med Home Helper ska du bli nöjd. Vi strävar efter att hålla en hög kvalitet på våra tjänster. Våra kunders önskemål och synpunkter är viktiga för oss, det är så vi utvecklas till att öka vår kvaitet. Vi gör allt för att ge bästa service i alla lägen. Men om det är något som vi har missat i någon del av din städning ska du aldrig tveka på att kontakta oss så åtgärdar vi det som du inte är nöjd med, snabbt och enkelt.

Så här fungerar det:

Kontakta oss via hemsida eller ring kundsupport om du är missnöjd. Vi tar emot din förfrågan, hittar en lösning och åtgärdar så snabbt som möjligt.

Tänk på att du måste reklamera tjänsten inom 48 timmar från servicetillfället.

Om ni själva åtgärdar felet innan Home Helper kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet utgår ingen ersättning.

Intresserad?

Du är bara ett steg från en enklare och renare vardag.
Låt oss hjälpa dig få mer roligt till annat!